sivilarbeider.no Forum Hovedsiden
Logg Inn Bli Medlem Hjelp Medlemsliste Søk sivilarbeider.no Forum Hovedsiden

Firefox eller Opera?
Gå til side 1, 2  Neste

Start Nytt Tema   Svar på Tema    sivilarbeider.no Forum Hovedsiden » Åpen Post
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
fibersokken
Forum-Profet

Ble Medlem: 03 Des 2006

InnleggSkrevet: Fre Des 11, 2009 3:01 pm    Tittel: Firefox eller Opera? Svar med Sitat

Før var jeg en varm tilhenger av Opera, men så kom Firefox, og så var det liksom overalt. Men lasta ned Opera igjen for en stund tilbake, og i det siste har jeg brukt begge litt om hverandre for å sjekke hvore mye ressurser de bruker, og Opera bruker faktisk halvparten så mye minne enn Firefox. Pluss at det er norsk, pluss at det har de fantastisk digge musebevegelsene for å navigere.. Men så er det igjen ikke like mange nettsider som er kompatible med Opera da. Hva syns dere?

fiberkoew
Koewesque

Ble Medlem: 25 Sep 2006

InnleggSkrevet: Fre Des 11, 2009 3:05 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tre grunner for Firefox:

1. AdBlock Plus for Firefox
  2. Mouse gestures for Firefox
  3. FoxyTunes for Firefox

Kompatible med Opera? Nå føler jeg du er helt på villspor, Sokken. Opera har jo nydelig delvis CSS3-dekning allerede, sånn som :nth-child osv.

Sjekk også gjerne ut Google Chrome. De har fått ut extensions nå også, og er en verdig konkurrent i nettleser-markedet.

fibersokken
Forum-Profet

InnleggSkrevet: Fre Des 11, 2009 3:22 pm    Tittel: Svar med Sitat

ja det er jo lenge siden jeg brukte opera fast da, kanskje 4-5 år siden. Syns jeg kan huske at hovedgrunnen til at jeg bytta var at gmail ikke funka på opera når de kom med en oppdatering (med chats og litt av hvert), men det er jo ikke noe problem nå lenger.
Adblock-opplegg er vel integrert i nettleseren så vidt jeg husker, og Foxytunes kan jeg klare meg uten. (hvis jeg savner det kan jeg bruke winamp agent).
Men Google Chrome! Fuck, kanke si æ liår det..

sjukheit
Mordirator

Ble Medlem: 16 Feb 2006

InnleggSkrevet: Fre Des 11, 2009 3:27 pm    Tittel: Svar med Sitat

Trur ikkje eg har hatt i gang PCen uten å hatt oppe opera samtidig siste fire-fem åra. Har stort sett all internett-relaterte funksjoner eg har bruk for. Beste funksjonen er custom adresselinje søk. Slik at isteden for å velge ein spesifikk boks eller fysisk gå inn på ei side, kan eg berre skrive "g søkeord" i adresselinja for google søk, "imdb filmnamn" for å søke etter ein film, "pirat søkeord" for å finne ein torrent og alle andre søkesider eg måtte finne på å legge til.

Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
fiberkoew
Koewesque

InnleggSkrevet: Fre Des 11, 2009 3:43 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det er faenmeg en fin funksjon det, sjuktheit. Personlig holder jeg en knapp på Firefox fordi den fortsatt er helt åpen.

fibersokken
Forum-Profet

InnleggSkrevet: Fre Des 11, 2009 3:56 pm    Tittel: Svar med Sitat

ja det hørtes digg ut, må jeg få meg. nå går jeg for en liten prøveperiode med opera.

Bookmarks, export!
UT

fiberkoew
Koewesque

InnleggSkrevet: Fre Des 11, 2009 5:05 pm    Tittel: Svar med Sitat

Åh det er kos. Så lenge folk holder seg unna IE, er jeg mer enn fornøyd.

fibersokken
Forum-Profet

InnleggSkrevet: Fre Des 11, 2009 5:20 pm    Tittel: Svar med Sitat

ålreit. det jeg trodde var kule opera, viste seg å være opera 9.5. nå har jeg enda kulere opera 10.10.. her er det alt for mye digg! nevner bare fort opera turbo, opera unite, mulighet for å lagre hele økter, og så hadde jeg glemt hvor digg det var at ikke nedlastinger kom i et nytt vindu.. og opera buker fortsatt nesten halvparten så mye minne enn firefox, til tross for at firefox har en fane oppe, mens opera har 6 stk. inkludert en radiospiller. chill!

fiberkoew
Koewesque

InnleggSkrevet: Fre Des 11, 2009 6:04 pm    Tittel: Svar med Sitat

Skrev en liten greie om Opera Unite på bloggen.

fibersokken
Forum-Profet

InnleggSkrevet: Fre Des 11, 2009 7:00 pm    Tittel: Svar med Sitat

hmm, opera hadde blitt litt uglesett hvis de oppfordra til å laste ned torrents da, tror du ikke?
og så vidt jeg har skjønt, trenger du ikke opera-browser for å komme i kontakt med unite-kontoen.

ellers er jeg forsåvidt enig i det du skriver, er ikke så begeistra for å samle all slags mulig ting og tang i nettleseren (av alle ting!). derfor holder jeg operaen min fri for alskens torrentklienter, epostprogrammer, kalender eller wigdets eller hva faen. men det her unitegreian har jeg ikke et program for fra før, og hvis jeg noen gang skulle trenge det er greit å ha det tilgjengelig..

fiberkoew
Koewesque

InnleggSkrevet: Fre Des 11, 2009 7:06 pm    Tittel: Svar med Sitat

Som om du skulle trenge et program som forteller deg hvordan å bruke en boksåpner? Bloatware, imho.

fibersokken
Forum-Profet

InnleggSkrevet: Man Mai 24, 2010 9:26 am    Tittel: Svar med Sitat

hei sjukheit!
jeg fryder meg over den personaliserte adresslinjesøkedingsen. har wikipedia på tre språk og piratebay og google translator mm. digg!

men det jeg irriterer meg over for tiden, er følgende: jeg trenger fortsatt firefox for nettbanken (får ikke gjort transaksjoner ordentlig med nordea), ninjavideo.net, og battlefield heroes (ja, som den nooben jeg er, orker jeg ikke å spille mer seriøse spill enn det).

men så har jeg blitt så vant til de mouse gestures til opera, og firefox sin addon-versjon er ikke like bra. eeeerh dette er bare frustrerende

fiberkoew
Koewesque

InnleggSkrevet: Man Mai 24, 2010 10:59 am    Tittel: Svar med Sitat

Synes Mouse Gesture Redox gjør jobben sin greit nok. Men igjen foretrekker jeg kun å bruke den til navigasjon, og ikke for faner og lenker osv.

Godt at det nå er hele 6 brukere som bruker Opera daglig Cool

justincase
Johan Lyby

Ble Medlem: 12 Mai 2005

InnleggSkrevet: Tor Jun 03, 2010 8:13 pm    Tittel: Svar med Sitat

Owshiet jeg har ikke sett denne tråden, men om jeg ikke har skreket om det før sverger jeg til Opera 4 lyfe.

Cool
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
fiberkoew
Koewesque

InnleggSkrevet: Tor Jun 03, 2010 8:29 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jøss. Da øker jo brukerbasen til Opera nærmere 1300%! Så flott for dem Very Happy

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    sivilarbeider.no Forum Hovedsiden » Åpen Post Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet